Intervju sa predstavnicima na „Case Study Challenge“ takmičenju

„BEE Resort“ – koncept samoodrživosti i povratka prirodi

Navikli ste da se iz broja u broj hvalimo uspesima naših kolega na raznim takmičenjima kao i na njihovo zahvaljivanje asistentu Igoru Kovačeviću i katedri za Turizam i Hotelijerstvo. Teodora Ilić, Jelica Đorđević (smer Turizam i Hotelijerstvo) i Boris Simović (smer Finansije, bankarstvo i osiguranje) su osvojili 2. mesto na takmičenju Case Study Challenge, koje je deo Međunarodnog kongresa studenata turizma, održanog u sklopu Turizmijade, 1. maja u Tivtu. O projektu BEE Resort’’, iskustvu i utiscima pričali smo sa našim kolegama, na koje smo veoma ponosni.

ML: Kako izgleda inovativna biznis ideja u turizmu?

T.I.: Čitav naš projekat je potpuno inovativan koncept u našem regionu. Zamišljen je kao odmaralište, sa samoodrživim hotelom jedinstvenog dizajna. Inspirisan je živahnošću pčele i načinom funkcionisanja košnice.

J.Đ.: Funkcionisanje odmarališta je zasnovano na konceptu samoodrživosti i povratku prirodi. Odmaralište počiva na osnovama društvene odgovornosti, kroz angažovanje lokalnih seoskih domaćinstava i proizvodnju organske hrane.

B.S.: BEE resort je zamišljen kao matica, a svi zaposleni, lokalno stanovništvo i gosti su naše pčele. Ovo je metafora ka kojoj smo se okrenuli, jer svi znamo na koji način funkcioniše košnica.

Nagrade nisu materijalnog karaktera već naučnog i obrazovnog. Osvojili smo odlazak u Šibenik, na Međunarodnu naučno-stručnu konferenciju.

ML: Koliko su ovakve ideje bitne?

T.I.: One su ključne i to je nešto po čemu možemo da postanemo prepoznatljiva turistička destinacija, ali je potrebno da ne ostanu samo ideje, već da postanu realizovani projekti. Naše odmaralište pada u kategoriju od pet zvezdica, ali cenom može a konkuriše i onima od četiri.  Odatle se lako može zaključiti da imamo male troškove i brz povratak na investiciju. Projekat je veoma izvodjiv, privlačan investitorima, što je i najvažnije.

J.Đ.: Veliki troškovi energije i radne snage, kao i sve veći zahtevi klijenata, ali i potreba za očuvanjem životne sredine i održivim biznisom, nameću tržištu potrebu za ovakvim inovacijama.

 

ML: Kako vidite sektor turizma u Srbiji za deset godina?

T.I.: Potrebno je mnogo ozbiljnih investicija da bi do tada sektor turizma postao jedan od glavnih sektora. Takođe, to je prilika da se napravi značajan iskorak i da se koncept samoodrživosti podigne na mnogo viši nivo nego što je to danas. Na ovaj način mogli bismo da se razlikujemo od konkurencije kao što je Bugarska, Hrvatska, Rumunija, itd.

J.Đ.: Stvaranjem BEE brenda i promovisanjem sličnih ideja privukli bismo mnogo novih turista. Ako govorimo o konceptima samoodrživosti, kao što je naš, prilike su očigledne – niski su troškovi održavanja, radne snage, a troškovi korišćenja energije ne postoje.

Ukoliko bismo išli u pravcu koncepta samoodrživosti, mogli bismo da postanemo lideri u sektoru turizma. Prilike za ovakav biznis su i u tome što ršimo minimalan uticaj na životnu sredinu tako da ne postoje negativni efekti i troškovi povodom istih.

ML: Odakle ideja da oformite tim i oprobate se u ovome?

T.I.: Sve je krenulo od informacije da je potreban tim od tri člana da predstavlja EKOF na ovom takmičenju. Nakon sastanka sa našim mentorima, bilo je potrebno izneti ideju sa kojom bi se išlo na Kongres.

J.Đ.: Postepeno smo nadograđivali koncept inovacijama, pa smo tako došli do inovativnog dizajna hotela, aplikacija za smart mobilne telefone, jedinstvenih spa i wellness usluga i ostalih proizvoda.

B.S.: Pripreme su intezivno trajale četiri nedelje. Imali smo sastanke sa mentorima na kojima smo razrađivali svaki segment projekta.

 

ML: Kako vam je EKOF pomogao?

B.S.: U razvoju naše ideje smo imali pre svega podršku naših asistenata sa smera Turizam i Hotelijerstvo, Branislave Hristov i Igora Kovačevića, koji su nam bili mentori i zvezde vodilje. Veliku pomoć je pružio i sam fakultet, finansirajući naše putovanje i boravak u Tivtu.

 

ML: Zamišljate li da baš vas troje, kao tim, jednog dana realizujete BEE resort?

T.I.: Kao i naša ideja, i mi smo se ponašali kao pčele, dopunjavali smo se i bodrili. Kao i svaki tim imali smo momente kada smo hteli da pokleknemo, ali to su trenuci kada prijateljstvo, empatija i timski duh dolaze do izražaja.  Ovako kompleksan projekat sigurno ne bi dostigao prepoznat kvalitet da nije bilo timskog rada.

J.Đ.: Smatramo da je timski duh ključna omponenta uspeha svakog projekta i biznisa.

B.S.: Ne  planiramo ovde da stanemo, slažemo se kao tim, razumemo se i dopunjavamo, a svaka dalja saradnja je poželjna i verovatna. Bitno je da naš projekat nije neostvariv, već naprotiv, jedna realna ideja, koja će možda, ko zna, jednog dana i zaživeti a mi ćemo biti ponosni vlasnici jednog BEE resorta.

 

Lena STEVANOVIĆ

Ocenite tekst: