Izveštaj sa Konsek-a

Skriveni potencijali…

…glasio je slogan trećeg po redu Kongresa studenata ekonomije koji je održan na Zlatiboru u periodu od 19. do 22. marta, u organizaciji Grupe za Spekof.

Uspešno je realizovana ideja ovogodišnjeg, kao i prethodnih, Konseka – okupljanje više od 400 studenata na jednom mestu koji će tokom četiri dana slušati predavanja o raznim temama, ali i aktivno učestvovati u diskusiji, predstaviti svoje viđenje problema i davati sugestije za njihovo rešavanje, a samim tim raditi na sebi. Ove godine tema je bila „skriveni otencijali“. Svako od nas je potencijal, ali potrebno je svoju snagu i znanje efikasno usmeriti i pametno iskoristiti kako bismo te potencijale otkrili i izvukli ono najbolje iz nas samih. U tom poduhvatu pomagali su nam domaći, ali i strani, stručnjaci iz privrede, kako kroz lična iskustva i primere, tako i kroz korisne savete.

Predavanja

Prvo predavanje, a ujedno i svečano otvaranje kongresa, održale su Tijana Vukićević – predsednica Studentskog parlamenta, Sofija Matić – student prodekan, kao i Predrag Đumić – predstavnik Narodne banke Srbije, poželevši dobrodošlicu delegatima. Zatim je predstavnica „Love Fest-a“, kroz lični primer, govorila o tome kako mladi mogu ostvariti svoje ideje. Poslednje predavanje prvog dana održao je Jordan Parkes, (Internet Marketer Strategist), prezentujući svoje iskustvo u postavljanju onlajn biznisa i privlačenju stranih klijenata. Narednog dana, prvo je Mirjana Mihajlović iz kompanije „Delhaize“ govorila o značaju i doprinosu kategori menadžmenta. Zatim su predstavnici kompanije „iStyle“ prezentovali budućnost studiranja, gde olovka više neće biti potrebna, već će njenu ulogu zameniti brojna tehnološka dostignuća. Drugi dan zatvoren je interesantnom panel diskusijom na temu: „Privatne robne marke Vs. Brend“. Tanja Perović („Delhaize“) i Mirjana Perović („GFK“) uz moderiranje Ivana Šašića („NIS“) pokušavale su da pokažu studentima kako proizvodi privatnih robnih marki nisu lošijeg kvaliteta od proizvoda poznatih brendova, kao što se često misli. Treći dan otvorili su predstavnici „Sberbank“, koji su govorili o razvoju bankarskih usluga. Nakon toga je Nikola Vučićević, osnivač „Brides2Bride“, objašnjavao studentima koncept startup-a i njihov potencijal za uspeh. Da li se ispalti plaćati porez u Srbiji saznali smo od Nikole Jovanovića, predstavnika kompanije „KPMG“, dok je Dino Ajdanović, direktor „TNT Express Slovakia“ govorio o razlikama i mogućnostima za saradnju u Srbiji i zemljama u okruženju kada je poslovanje u pitanju.  Kao uvod u takmičenje u prezentovanju, predavanje na temu studiranja i života u inostranstvu, održala je Katarina Matijašević („TeleSign“). Nakon toga reč su dobili studenti koji su prezentovali svoje ideje na temu „Should I stay or should I go?“.  Ubedljivu pobedu, kao i vrednu nagradu, odnele su kolege Stefan Karajanković, Filip Obradović i Nenad Jevtović, koji je i član naše redakcije. Za kraj samog kongresa, poslednje predavanje, četvrtog dana, bilo je rezervisano za direktora prodaje kompanije „Zepter“ – Radomira Stojanovića. Nakon njegovih motivacionih reči, Tijana i Sofija podelile su sertifikate delegatima i zatvorile još jedan uspešno organizovan kongres studenata ekonomije.

Radionice

Za one koji su želeli da budu više angažovani organizovana su interaktivnija predavanja u vidu radionica, na kojima su delegati mogli aktivno da porade na sebi. Osnivači „Youth Consulting“, Zdravko, Aleksandar i Nikola, naučili su nas kako da postavimo ciljeve i radimo na njihovom postizanju.  Predstavnica kompanije „Ernst & Young“, Mia, pokazala nam je kako da se snađemo na intervjuu za posao, dok je Sonja održala jako zanimljivu team building radionicu, gde je trebalo, uz ograničeno vreme i resurse, zajedničkim snagama, da napravimo most. Istog dana imali smo priliku da poradimo i na našim veštinama prodaje, zajedno sa veoma iskusnim prodavcima iz kompanije „Zepter“.

Slobodno vreme

Pored mnoštva organizovanih aktivnosti na kojima smo dobijali nove informacije i znanja bilo je potrebno i  malo se odmoriti i zabaviti. U tu svrhu, organizatori su nam pripremili brojne aktivnosti. Jedna od tih aktivnosti bio je i kviz znanja, u kojem smo, osim provere svojih umnih sposobnosti mogli i da zaradimo. Pobednici kviza ove godine bile su kolege iz timova „Navaho“ i „Topljani“. Bilo je organizovano i „Red Bull Gravity Challenge“ takmičenje kojem je zadatak bio napraviti „letelicu“ koja će, puštena sa visine, zajedno sa jajetom, bezbedno sleteti. Naravno, bilo je i neizostavnih, kako dnevnih, tako i noćnih, žurki koje su održane u „Irish pub“ klubu.
Utisak

Zlatibor, svež vazduh, lepo vreme, mnoštvo raspoloženih koleginica i kolega, brojne aktivnosti, zanimljivi i iskusni predavači, interaktivne radionice, ljubazni organizatori, zabava, jednom rečju – Konsek. Ne propustite druženje naredne godine. Vidimo se.

Nikola KOMAZEC

Ocenite tekst: