Klikom do poslovnog uspeha

LinkedIn, Facebook, Instagram su tri najveće drušvene mreže koje omogućavaju veću poslovnu vidljivost, mogućnost za promociju, kao i za pronalaženjeosla i zaposlenih. Ukoliko nameravate postignete poslovni uspeh saznajte kako da taj put olakšate pomoću ove tri duštvene mreže.


LinkedIn je najveća poslovno-društvena mreža namenjena povezivanju poslodavaca i ljudi koji traže posao. Misija LinkedIn-a je povezivanje ljudi iz poslovnog sveta da bi bili uspešniji i profesionalniji. Sajt je osnovan 2002. godine, a pokrenut 5. maja 2003. Od tada, pa do danas mnogo toga se promenilo.

Pre svega, LinkedIn broji više stotina miliona korisnika. Najviše korisnika je iz SAD-a, dok u Srbiji više od pola miliona ima profil, a ovaj broj se svake nedelje povećava. Dostupan je na 22 strana jezika, što omogućava lakše snalaženje za korisnike širom sveta. Predstavlja pravo mesto na kojem se mogu povezati ljudi sličnih interesovanja ili iz iste oblasti poslovanja. Otvaranja profila je veoma jednostavno, a sve što vam je potrebno je važeća email adresa.

Važno je znati da LinkedIn zahteva prave informacije i svako kršenje ovog pravila dovodi do trajnog  zatvaranja profila. Kako bi do Vas dolazili pravi ljudi i kako biste bili dostupni bitno je da svoj profil popunite informacijama na osnovu kojih ćete biti prepoznatljivi. Informacije mogu biti vezane za obrazovanje, oblast intesovanja ili posao koji se bavite. Navedite obrazovne institucije koje ste pohađali, od srednje škole do fakulteta, jer na taj način povećavate svoju vidljivost na ovoj društvenoj mreži. Takođe, istaknite svoja prethodna iskustva, a postoji i deo profila na kojem možete istaći koje sertifikate posedujete, nagrade, koje kurseve ste pohađali, koje jezike govorite, da li imate volontersko iskustvo i slično. Postoji opcija da Vaš profil bude javan i na taj način vidljiv većem broju korisnika. LinkedIn zahteva sliku na profilu koja je profesionalna, jer pre svega ova društvena mreža ima poslovni karakter. Priključite biografiju svom profilu, jer će Vas tako budući poslodavci ili poslovni partneri lakše primetiti. Na ovaj način ostavljate utisak savremene osobe koja se prilagođava promenama, odstupa od tradicionalnog načina povezivanja i prati novine u poslovnom svetu. Takođe, pored biografije na svoj profil dodajte i preporuke. Profil se smatra popunjenimoliko se na njemu nalaze tri preporuke. One mogu biti od bivših poslodavaca ili profesora. Uvrstite sve što smatrate da od Vas može napraviti pouzdanu osobu. Pored svega navedenog, ne zaboravite kontakte sa kojima sa povezujete. LinkedIn Vam preporučuje korisnike koje biste mogli da znate na osnovu sličnih interesovanja, radnih iskustava ili istog obrazovanja. Veći broj kontakata  povećava Vašu vidljivost, ali to ne znači da treba dodavati bilo koga na ovoj društveno-poslovnoj mreži. Birajte ljude sa kojima ćete se povezati i ostvariti kontakt. Postoji opcija komuniciranja pomoću poruka, tako da možete stupati u kontakt sa drugim korisnicima, primati i slati poruke.

Korisinici ove mreže često zaboravljaju da je veoma važno biti aktivan. Ažuriranjem profila, dodavanjem novih informacija i kontinuelno povezivanje i praćenje su osnova dobrog profila. Čak i kada nađete posao, veoma je važno da na ovaj način budete vidljivi i prepoznatljivi u poslovnom svetu. Zato, kada steknete novo iskustvo, proširite svoje znanje ili upoznate nove ljude, dodajte to na svom profilu i povežite se sa novim kolegama.

Facebook
Jedna od najvećih i najpoznatijih društvenih mreža na svetu Facebook je počela sam radom 4. februara 2004. godine. Izvršni direktor je Mark Zakerberg. Ova društvena mreža ima nekoliko milijardi registrovanih korisnika. Iako je napravljen 2004. godine, 2006. godine je postao dostupan svima starijima od trinaest godina i svakoj osobi koja ima Internet.

Iako je ljudi koriste za povezivanje i održavanje kontakta sa prijateljima širom sveta, ovu mrežu koriste i preduzeća u poslovne svrhe. Facebook za poslovne svrhe ne koriste samo pojedinci koji žele da promovišu svoj posao ili mala preduzeća, već i velika preduzeća. Sigurno je mnogima već poznato, za registraciju na ovoj društvenoj mreži je potrebna važeća email adresa. Nakon registracije, profil možete uređivati onako kako se vama dopada, a Facebook stalno donosi novine koje su u skladu sa promenama. Ukoliko Facebook koristite u poslovne svrhe važno je da odaberete svoj URL kako bi Vas korisnici lakše pronašli. Taj link dodajte na druge društvene mreže, Vaš sajt ili karticu. Osim profila, ova društvena mreža omogućava otvaranje stranice za proizvod, marku ili preduzeće, što je najčešći oblik korišćenja Facebook-a u poslovne svrhe. Na ovaj način, ostvarujete mogućnost da najlakše dođete do većeg broja klijenata ili svoje ciljne grupe. Korisnici mogu da dele Vašu stranicu na svojim profilima, ostavljaju komentare i uvek budu u toku sa novostima. Sve do sada navedeno je besplatno, ali postoji mogućnost plaćanja objava koje su sponzorisane. Na taj način, Vaša stanica ili objava postaju vidljive većem broju korisnika. Ovu uslugu koriste čak i poznate marke bez obzira na svoju snagu koju imaju u poslovnom svetu. Kvalitetan sadržaj, aktivnost i konstantna informisanost su odlika dobre stranice. Važno je stalno objavljivati nove informacije, fotografije i biti u kontaktu sa svojim klijentima.

Instagram
Instagram je besplatna aplikacija kreirana i pokrenuta u oktobru 2010. godine. Uređaji poput Ajfona i Ajpeda su mogli koristiti ovu aplikaciju, međutim, u aprilu 2012. godine Instagram postaje dostupan i za korisnike sa Android operativnim sistemom. Prvobitno je bila namenjena za obradu i deljenje fotografija.

U junu 2013. godine je omogućeno i objavljivanje video-snimaka na istom servisu u trajanju od 15 sekundi. Ova aplikacija stalno uvodi neke novosti, pa tako danas omogućava postavljanje video-snimaka u trajanju od jednog minuta i postavljanje neograničenog broja priča – objava koje nestaju nakon 24 časa. Nekada namenjen onima koji vole odličnu fotografiju, danas onima koji pomoću fotografije žele da naprave karijeru i zarade. Ovde ne govorimo samo o fotografima, već da zahvaljujući ovoj aplikaciji svako pomoću fotografije i video-snimaka može predstaviti svoj proizvod ili uslugu. O popularnosti i značajnosti aplikacije Instagram govori i činjenica da danas postoje osobe kojima je posao vođenje Instagram profila onima koji ovu aplikaciju koriste u poslovne svrhe. Takođe, nastaje i novo zanimanje pod nazivom „influenser“ što znači osoba od uticaja, jer svojim postovima utiče na veliki broj ljudi da kupe određeni proizod ili koriste neku uslugu. U velikom broju profila, gde je teško izdvojiti se, a još više svoj proizvod ili uslugu, potrebno je imati profil koji će privući korisnike ove aplikacije da Vas prate, „lajkuju“ i komentarišu. Veći broj komentara i „lajkova“ povećava Vašu vidljivost i čini da Vaši postovi dolaze do većeg broja korisnika.

Uz sve navedeno, važan deo Instagrama koji povećava Vašu vidljivost jesu „heštegova“, oni omogućavaju pronalaženje fotografija povezanih sa tom temom. Ispod svog posta osim nekog teksta koji najbolje ide uz temu fotografije, a vezan je za Vaš proizvod ili uslugu, postavite i „heštegove“ koji su u skladu sa postom. Preporučuje se da to uvek bude minimum šest koji neće biti isti kao na prethodnim postovima, jer onda oni gube svoju funkciju. Dobar trik da podstaknete ljude da Vam komentarišu sliku je da ispod objave postavite pitanje koje će ih podstaći da ostavljaju komentare ili da napravite nagradu igru koja zahteva od korisnika da označe svoje prijatelje. Instagram kratke komentare smatra sumnjivim, tako da koristite minimum tri reči kako bi komentari ispod objave imali svoju ulogu. Takođe, Instagram omogućava postavljanje lokacije, što je još jedan dobar način za povećavanje vidljivosti objave.

Instagram je deo Facebook-a od 2015. godine, kada ga je i Facebook preuzeo. Ove dve društvene mreže su povezane, tako da možete sliku sa Instagrama proslediti na Facebook. Takođe, imate mogućnost da povežete Instagram sa svojom Facebook stranicom. Pored Facebook-a, možete svoje slike prosleđivati i na druge društvene mreže. Najveća promena kod ove aplikacije je uvođenje poslovnog profila. Jednostavno sa privatnog, pređete na svoj proslovni profil. Ono što se od Vas zahteva je povezivanje sa Vašom stranicom na Facebook-u. Prelazak na ovu vrstu profila je besplatan, ali postoji mogućnost plaćanja objava, koja će se pojavljivati većem broju korisnika. Te objave se zovu sponzorisane i veoma su korišćene od strane svih onih koji ovu aplikaciju koriste u poslovne svrhe. Prelazak na poslovni profil Vam omogućava da se izjasnite kojoj sferi pripadate, što će stajati u Vašem profilu, ali i da pratite statistiku. Pomoću statistike možete znati koliko ljudi je videlo Vašu objavu, koliko ljudi je sačuvalo Vašu fotografiju, koji je procenat onih koji Vasati videlo Vašu objavu, a koji je procenat onih koji Vas ne prati to isto uradilo. Takođe, pomoću statistike možete imati uvid odakle dolaze pregledi Vaših postova. Da li su pregledi rezultat postavljanja lokacije, „heštagova“ ili sa nekih drugih mesta. Poslovan profil Vam omogućava i da znate odakle dolaze Vaši pratioci. Brojevi u iskazani u procenatima, pa možete znati koji procenat je onih koji Vas prate iz Srbije, Crne Gore, Hrvatske ili neke druge zemlje. Imate uvid i u pol pratilaca iskazano u procenatima, kao i godine. Sve ovo Vam pomaže da saznate koja je to grupa ljudi koja je Vaša ciljna grupa i kome se obraćate. Na osnovu toga možete uređivate postove tako da se približite njima i povećate broj pratilaca. Ne zaboravite da sve ovo nema nikakve koristi, ukoliko Vaše objave nisu kvalitetne i ne prikazuju stvarno proizvod ili uslugu. Budite jednistveni, kreativni i iskoristite mogućnosti koje ova aplikacija pruža.

AUTORKA: Sanja Vuksanović

Ocenite tekst: