Perspektivno zanimanje

Account menadžer

Account sa podjednakom lakoćom nosi sako i šarene patike, razume se u finansije, ali ima oko i za dobar dizajn, ume da razgovara i sa top menadžerima i sa pevačima garažnih bendova. („Account nije računovođa“, u okviru Otvorenog dana za studente –  „McCann Beograd“)

Account menadžer najčešće koordiniralijentima, u određenim slučajevima posluje sa više ili samo jednim klijentom. Njegove odgovornosti su: prisustvo na sastancima, pisanje izveštaja, koordinacija svih aktivnosti, ukazivanje na odluke i zaključke, prosleđivanje povratnih informacija. Njegova uloga je ključna u kreiranju satisfakcije klijenata. Account menadžer je pun naziv, sa varijantama (executive, director, itd.) u zavisnosti od pozicije. Prevođenje naziva zanimanja na srpski bilo bi moguće, ali u praksi takvi nazivi zvuče komplikovano i rogobatno pa se zato zadržavaju engleski.

 

Brief, mock up, tag line, timeline, brainstorming, cost estimate, focus group, contact report itd, čini specifičnu terminologiju koja je sastavni deo radne svakodnevice svakog account menadžera.

Ko može da bude account menadžer?

 

Ovim zanimanjem se bave ljudi koji su završili različite fakultete (sve što ima veze sa marketingom, menadžmentom, komunikacijom, a nisu isključene ni druge oblasti). Ne može se doneti zaključak da postoji neki idealni fakultet koji bi osposobio studenta za ovo zanimanje i napravio od njega stručnjaka. Presudnu ulogu u tome da li ste prava osoba za ovo zanimanje ili ne, zapravo, igraju interpersonalne veštine koje posedujete. Ključne osobine i karakteristike koje osoba mora da poseduje da bi se uspešno bavila ovim zanimanjem su: odlična organizovanost, upornost, moć pregovaranja, proaktivnost, nekonfliktna ličnost, timski duh. Osobina koja se izdvaja prevashodno je svestranost. Posao account menadžera je  istovremeno uzbudljivo i stresno iskustvo, tako da je neophodno da se radi o ličnosti koja dobro funkcioniše pod pritiskom.

Account menadžeri su potrebni svim agencijama koje se bave oglašavanjem, bez obzira da li je u pitanju ATL (tradicionalni mediji tipa: televizije, radija, bilborda, štampe itd), BTL (događaji, oglašavanje na mestu prodaje, promocije i slično), digital (društvene mreže, web, mobilno oglašavanje itd), a sličan profesionalni profil je često tražen i od strane kompanija za marketing tim, ističe Milena Kvapil, associate creative director kompanije „McCann Erickson“.

Korak po korak

 

Osoba koja dođe pravo s fakulteta, bez radnog iskustva, prvo se nalazi na poziciji account asistenta na kojoj uči od mentora, ili ukoliko već ima iskustvo (stečeno obavljanjem prakse u kompanijama sa stručnim menadžerima, vođenjem finansijskih planova u studentskim organizacijama tokom studiranja, uopšte bilo kakvo iskustvo u vezi sa upravljanjem nekim projektom) je svakako u prednosti. Zatim se hijerarhijskom lestvicom kreće do account executive pozicije u okviru koje radi na projektima i komunicira sa ostalim sektorima, da bi sticanjem neophodnog iskustva i znanja mogao da pređe na poziciju acconut manager. Ukoliko se izvanredno pokaže, vremenom, može napredovati dalje do account director pozicije, odnosno pozicije account service director koji je odgovoran za vođenje celog procesa rada unutar agencije i koordinaciju svih agencijskih sektora. U Srbiji je zanimanje account menadžera postalo atraktivno tek poslednjih par godina sa razvojem malih PR agencija i ukrupnjavanjem marketinških agencija. Svakoj kompaniji bez obzira na njenu veličinu i broj klijenata sa kojima posluje, potrebna je osoba koja će umeti da upravlja finansijama, ali ne samo to, već i da: vodi računa da se očekivanja klijenata realizuju u praksi, da obezbedi najviši nivo usluge, da se poslovi završe u zadatom roku i predviđenom budžetu, da održava stalan kontakt sa klijentom, da prati efektivnost promotivnih kampanja. Svaki account treba da zna apsolutno sve o svom klijentu, proizvodu, usluzi, sve o ciljnoj grupi, tržištu, konkurenciji, trendovima. Manje PR agencije imaju jednog account menadžera dok veće imaju ceo tim od nekoliko osoba koje rade marketinške i promotivne aktivnosti za klijenta.
Perspektiva

Uroš Urošević, account director u kompaniji „McCann“ smatra: „Učešće u stvaranju brendova, motivisanje kreativaca da smišljaju nove ideje, ubeđivanje klijenata da te ideje ugledaju svetlost dana je upravo ono što čini posao account menadžera. Konstantna težnja da tržištu ponudimo nešto novo i drugačije čini naš posao zanimljivim i dinamičnim. To nije jednostavno, ali je jako uzbudljivo. Ohrabruje činjenica da postoji puno mladih ljudi koji razumeju važnost komunikacije za brendove i da obraćaju pažnju na svaki segment u pripremi komunikacije. Za mene je to znak da će advertajzing industrija u Srbiji imati još bolju generaciju stvaralaca.“

Nevena KREČAK

Ocenite tekst: