Razvoj karijere – LinkedIn

TRAŽIŠ POSAO? MOŽE I POSAO DA NAĐE TEBE

Svakodnevno možemo čuti vesti poput onih o visokoj stopi nezaposlenosti, stalnom otpuštanju radnika i  sve težem pronalaženju posla. Isto tako često slušamo o sve većem razvoju interneta, društvenih mreža i mogućnostima koje one pružaju. Jedan od načina da sebe ne stavimo u situaciju da se vodimo kao nezaposleni jeste upravo korišćenje jedne društvene mreže koja postaje sve popularnija u svetu, a to je LinkedIn.

LinkedIn je najveća poslovna društvena mreža sa preko 300 miliona korisnika iz celog sveta, koju je 2002. godine osnovao Rid Hofman. Motiv ove društvene mreže nije zabava i druženje kako to obično biva, već se ljudi ovde okupljaju isključivo radi posla. Cilj je povezati one koji traže posao sa onima koji ga nude.
LinkedIn je pogodan kako za studente koji tek ulaze u poslovni svet, tako i za one koji su već zaposleni, ali žele da napreduju. On nije namenjen samo menadžerima, kako mnogi misle, već svima koji žele da rade i razvijaju svoju karijeru. U Srbiji je ovaj sistem još uvek u razvoju i čini mali procenat svih članova – nešto više od 300.000 poslovnih ljudi poreklom  sa naših prostora je registrovano do 2014. godine, ali ono što je dobro jeste da broj novih članova svakodnevno raste.
Lovci na poslove prave svoje profile kako bi što bolje predstavili poslovnog sebe i privukli poslodavce, a poslodavci vrše pretragu kako bi izabrali profil kandidata koji im najviše odgovara.

NIJE DOVOLJNO SAMO NAPRAVITI PROFIL

Imajući u vidu da broj korisnika ove društvene mreže neprekidno raste, prema statistici LinkedIn-a to je oko milion korisnika nedeljno, da bismo efikasno iskoristili njene mogućnosti, pored otvaranja profila neophodno je i da sam profil što kvalitetnije  upotpunimo, da se povežemo sa drugim članovima, da budemo što prisutniji, da pratimo kompanije, njihove ponude, kao i druga bitna dešavanja.
Prilikom otvaranja profila ono na šta bi prevasohdno trebalo obratiti pažnju jesu ime i prezime, slika i zaglavlje. To su jedine tri stvari koje će se poslodavcima prikazati, kada oni budu vršili pretragu u LinkedIn bazi, a naš profil se pojavi kao jedan od rezultata te pretrage. Ukoliko je ovaj deo profila kvalitetno urađen, zainteresovaće se da ga  pogledaju u punoj verziji. Zaglavlje sadrži reči po kojima će nas poslodavac pronaći. To mogu biti ključne reči željene pozicije, nešto čime se trenutno bavimo, odnosno ono po čemu želimo da nas pronađu na LinkedIn-u. Što se tiče slike, ona treba da bude ozbiljna i profesionalna, tako da uliva poverenje u stručnost koju ćemo kasnije navesti prilikom uređivanja profila.
Druga bitna stvar jeste upotpunjavanje profila.  Potrebno je da navedemo koja je naša trenutna pozicija i eventualno projekte na kojima radimo, a zatim i naše radno iskustvo, dostignuća i rezultate. Detaljno navodimo naše formalno i neformalno obrazovanje (razne vrste kurseva), projekte na kojima smo radili, naše veštine, tačnije sve ono što bi interesovalo potencijalnog poslodavca. Mogućnost davanja preporuke za prošla i sadašnja zaposlenja koju nudi ova mreža daje priliku da se potencijalni poslodavci uvere u našu stručnost.
Možda najbitniji segment ove mreže jeste mreža kontakata, tj. povezivanje. Važno je imati što veći broj kontakata jer će nas tako lakše naći kada traže radnike, nove saradnike i poslovne partnere. Najlakši način za uspešno umrežavanje jeste da pregledamo naše e-mail kontakte i vidimo ko ima otvoren nalog, zatim pronađemo kolege sa kojimrenutno radimo ili smo radili, kolege sa fakulteta, škole, itd. Štoeći broj kontakata –  to je veća i mogućnost da dobijemo više preporuka i budemo vidljivi.

 

SUGESTIJE:
– Navesti sve što ste radili
– Obavezno personalizovati URL
– Napisati summary
– Tražiti preporuke od ljudi s kojima ste sarađivali
– Ne stavljati Facebook profil na LinkedIn

BRŽE DO POSLA

Kada jednom napravimo profil, to ne znači da sedimo i čekamo da nas neko pronađe i zaposli. Otvaranje i uređivanje profila jeste prvi korak koji otvara mogućnosti za zaposlenje, ali pored toga neophodno je i da stalno ažuriramo svoj profil. Takođe je poželjno i uključivanje u diskusije i grupe, jer to predstavlja jedan od načina da se izdvojimo i da nas primete, a kako većina HR menadžera (menadžeri ljudskih resursa) posećuje te grupe, to nam svakako ide u prilog.
Još jedna mogućnost koja nam pomaže da dođemo do posla jeste praćenje kompanija. Pod time se podrazumeva upoznavanje sa njihovim poslovanjem, novostima, ponudama. Tu se možemo upoznati sa samom kompanijom, ali i dobiti informacije o otvorenim radnim mestima, za koja možemo da apliciramo. Ovo je veoma bitno ukoliko smo na primer zainteresovani za neku posebnu kompaniju i čekamo da se upravo u toj kompaniji pruži mogućnost za posao.
Za otvaranje profila neophodna nam je samo važeća e-mail adresa, a da li ćemo iskoristiti brojne i značajne mogućnosti koje nam se njegovim otvaranjem pružaju, zavisi od nas.

 

Kristina STOJANOVIĆ
Anđela STOJANOVIĆ

Ocenite tekst: